Als membres dels consistoris de Cerdanyola, Montcada i Ripollet
Benvolgudes i benvolguts,
les Famílies de l’Escola Les Fontetes ens dirigim a vosaltres per manifestar la nostra preocupació sobre l’ús que es vol fer de la nostra escola per part del Departament d’Educació i demanar el vostre suport.
A curs començat vam saber que es volen instal·lar els Serveis Educatius a la primera planta de l’edifici del Parvulari de la nostra escola i estem molt preocupades.
Fa temps que els Serveis Educatius de Cerdanyola ocupen un local que no és apte a acollir personal i per tant necessiten canviar de seu. La Generalitat va demanar local a l’Ajuntament de Cerdanyola, però aquest no ha posat a disposició cap dels seus locals - ni dels que ara mateix estan desocupats.
A partir d’aquí, el director dels Serveis Territorials del Vallès Occidental va decidir instal·lar els Serveis Educatius a l’Escola Les Fontetes, argumentant que aquesta escola té poc alumnat en relació a la seva superfície.
La direcció de l’Escola va oferir unes aules de l’edifici de primària que no s’utilitzen, però els Serveis Territorials les va rebutjar, preferint DESMUNTAR les AULES de l’edifici del PARVULARI, on actualment es fan ACTIVITATS DIDÀCTIQUES ESPECÍFIQUES (els “espais” d’anglès, construccions. joc simbòlic i arts).
El claustre de l’escola va manifestar la seva disconformitat, argumentant la necessitat d’aquells espais per les activitats que s’hi desenvolupen, però va ser ignorat.
Les famílies vam sol·licitar la mediació del Regidor d’Educació, gràcies al qual se va celebrar una reunió entre representants de les parts interessades (excepte els infants!), la qual malauradament es va acabar sense arribar a un acord - excepte el compromís de Inspecció de compartir amb l’AFA plans i calendari dels moviments i obres previstes. A més a més, tampoc no s'ha respectat aquest compromís, ja que ens arriben notícies de que el transllat és imminent sense que hàgim rebut cap informació del Departament d'Educació.
Les famílies de l’escola volem manifestar la nostra disconformitat i preocupació per les implicacions següents:
Després de l’esforç del personal docent per elaborar un pla d’obertura que respecti les normes anti-covid, i quan el curs ja ha començat, es pretén re-organitzar un cop més els espais de l’escola, moure mobles i materials, i trencar la rutina de l’alumnat d’educació infantil, el més vulnerable i sensible a canvis d’aquests tipus
El personal dels Serveis Educatius - que no pertany a la comunitat educativa de l’escola - hauria de compartir espais, entrada i sortida amb l’alumnat i l’equip docent del parvulari. Això viola la normativa vigent (Reial Decret 132/2010), i les disposicions anti-covid: el parvulari ha de tenir accés independent, i la porta ha d’estar tancada per la seguretat dels infants. El personal dels Serveis Educatius entra i surt constantment, amb el perill que la porta es quedi oberta en qualsevol moment. A més, compartiria espais justament amb els infants més petits que sovint no porten mascareta, augmentant el risc de contagi i els problemes de traçabilitat.
Aquests últims problemes es volen resoldre amb unes obres per separar netament els espais de l’escola de les oficines dels Serveis Educatius. Si les obres es fan durant el curs, es dificultaria encara més el desenvolupament de les activitats d’aprenentatge, que ja està patint tantes limitacions degut a la pandèmia. Si es fan l’estiu vinent, però es preveu fer el trasllat al més aviat, tindrem el problema d’il·legalitat i inseguretat durant tot el curs. A més a més, volem recordar que les obres a la nostra escola són una assignatura pendent per part de l’Ajuntament de Cerdanyola i de la Generalitat, ja que cal eliminar les barreres arquitectòniques, millorar l’aïllament, i realitzar el projecte de millora de pati. Considerem que si es volen realitzar obres, cal tenir present les necessitats de l’escola AMB PRIORITAT respecte a qualsevol altra.
Davant d’aquesta situació, expressem els dubtes següents:
Per què no s’ha buscat una solució al problema dels locals dels Serveis Educatius abans? No consideren el Departament d'Educació i l'Ajuntament de Cerdanyola que els Serveis Educatius són prou importants com per donar-los prioritat?
Per què no s’ha adaptat, i no es vol adaptar, un altre local que sigui de la Generalitat mateixa o també de l’Ajuntament, i es vol fer en una escola? A més, no veieu que l'escola Les Fontetes ja està força perjudicada per la segregació escolar del municipi? No veieu la contradicció entre la creació d'una comissió de revitalització de l'escola i el desnonament d'algunes de les seves aules?
Per què es pretén que els infants més petits s’adaptin al canvi, renunciant a espais amplis i solejats, on es poden moure amb desimboltura, i no es pot demanar provisionalment el mateix esforç al personal adult dels Serveis Educatius? No creieu que prioritzar les exigències logístiques de treballadores adultes respecte a les dels infants va contra el sentit comú, i fins i tot contra els drets dels infants? O és que els infants de l'Escola Les Fontetes no tenen els mateixos drets que la resta?
Demanem conèixer la vostra opinió sobre aquest tema, i us convidem a prendre una posició en contra d’aquesta decisió i trobar una solució immediata a les necessitats dels nostres Serveis Educatius SENSE COMPROMETRE l’aprenentatge, la serenitat i la seguretat dels nostres infants, i sense violar les lleis vigents ni les normes actuals contra la covid-19.
Una decisió que sigui compartida entre les parts interessades, per garantir la convivència serena i pacífica entre la comunitat educativa dels nostres municipis i les institucions responsables de l’educació dels nostres infants.
Us agraïm la vostra atenció i confiem en el vostre suport. Recordeu: l'educació és un servei públic, i un dels pilars fonamentals d'una societat lliure i democràtica.
Visca l'Escola Les Fontetes!
Visca l'Educació Pública!
Comité de defensa de l’Escola Les Fontetes
AFA de l’Escola Les Fontetes
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada